Wczoraj Apple podało wyniki finansowe za III kwartał 2019 roku. Te, przynajmniej na poziomie przychodów, są rekordowe. Po dwóch kwartałach przerwy sprzedaż ogólna Apple, co prawda tylko o 1%, ale wzrosła.

Przychody Apple w podziale na główne segmenty przychodów są następujące:

  • iPhone 25,986 mld USD (rok temu 29,470 mld USD, -11,8%)
  • iPad 5,023 mld USD (rok temu 4,634 mld USD, +8,4%)
  • Mac 5,82 mld USD (rok temu 5,258 mld USD, +10,6%)
  • Akcesoria 5,52 mld USD (rok temu 3,733 mld USD, +47,8%)
  • Usługi 11,455 mld USD (rok temu 10,17 mld USD, +12,6%)

Łączne przychody Apple wyniosły 53,8 mld USD, wobec 53,265 mld USD, co oznacza wzrost przychodów o 1%. Zysk netto z kolei wyniósł 10,044 mld USD, wobec 11,519 mld USD rok temu, co oznacza spadek o 13%.

Osiągnięty wynik finansowy, pod względem przychodów, jest rekordowy dla Apple w III kwartale (oczywiście Apple np. w kwartałach świątecznych osiągało już zdecydowanie wyższe przychody). Jest to także trzeci kwartał z rzędu, kiedy to Apple nie raportuje liczby sprzedanych produktów.

iPhone gorzej, wszystko pozostałe dużo lepiej

Po raz pierwszy od trzech kwartałów przychody Apple wzrosły rok do roku. Spadek przychodów ze sprzedaży iPhone’ów udało się zatrzymać dzięki wzrostom na wszystkich pozostałych liniach produktów. Jest to pierwszym kwartał od 2012 roku, kiedy to przychody ze sprzedaży iPhone’ów stanowią mniej niż 50% przychód całej firmy. Oczywiście najbardziej spektakularny wzrost Apple odnotowało w kategorii Akcesoria (ang. Wearables, Home and Accessories), gdzie „schowane” są Apple Watch oraz AirPodsy. Warty odnotowania jest także najwyższy w historii wynik w kategorii Usługi. Apple z tego segmentu ma już wyższe przychody niż łączna sprzedaż iPadów i komputerów Mac! A przecież jesteśmy dopiero w przeddzień wprowadzenia całej gamy nowych usług takich Apple Arcade, Apple TV+, czy Apple News+.

Inne ważne dane, które można wyczytać z raportu finansowego oraz te, które Zarząd Apple przedstawił na konferencji wynikowej

  • Apple osiągnęło wzrost przychodów we wszystkich regionach świata oraz we wszystkich segmentach produktów za wyjątkiem iPhone’a.
  • Liczba aktywnych subskrybentów różnych usług Apple (lub tych, które przechodzą przez Apple) wynosi ponad 420 milionów. W 2020 Apple chce mieć ponad 500 milionów subskrybentów swoich usług. Wzrost subskrypcji usług dostawców third-party, które przechodzą przez Apple wyniósł ponad 40% rok do roku.
  • Użytkownicy wykorzystują Apple Pay ponad 1 miliard razy w ciągu miesiąca (wzrost o ponad 100% względem zeszłego roku).
  • W tym kwartale Apple wydało na buyback i dywidendę 21,8 mld USD. Aktualna pozycja gotówkowa Apple to 102 mld USD (-11 mld USD wobec poprzedniego kwartału). Spółka posiada w gotówce i papierach wartościowych 211 mld USD oraz ma wyemitowane obligacje na łączną kwotę 108 mld USD.
  • Apple podało prognozę przychodów na kolejny kwartał i wynosi ona między 61 a 64 mld USD. Rok temu, w analogicznych okresie, Apple miało 62,9 mld USD przychodu.